Jeugd

Trainingen

De kern van ons jeugdaanbod bestaat uit de jeugdtrainingen, die voor de meeste groepen plaatsvinden op vrijdagavond. Wij bieden verschillende trainingen aan voor alle leeftijden, zowel voor beginners als iets meer gevorderde jeugdspelers. Bij die eerste ligt de focus vooral op het beheersen van de basistechnieken, terwijl bij de gevorderden ook aandacht wordt gegeven aan het tactische aspect. Maar natuurlijk staat het spelplezier steeds boven alles!

Materiaal

Veel materiaal heb je niet nodig om te badmintonnen: een paar stevige sportschoenen, een flesje water en een racket volstaan. Er liggen ook enkele rackets in de club voor spelers die nog maar net begonnen zijn en nog geen eigen racket hebben. Spelers jonger dan 9 jaar spelen met een kortere racket, deze worden sowieso door ons voorzien. Er is ook nog altijd een voorraad club T-shirts beschikbaar, spreek gerust een van de trainers aan als je hier eentje van wenst.

Vrij spel

Naast de trainingen op vrijdagavond, zijn alle jeugdspelers ook welkom op de speelavonden van onze club. De al wat oudere jeugdspelers kunnen zo onderling afspreken om bijvoorbeeld de maandagavond samen een uurtje vrij te komen spelen. Soms wordt er ook vrij spel onder begeleiding aangeboden, wat betekent dat er een trainer aanwezig is om toezicht te houden, zodat ook de allerkleinsten vrij kunnen komen spelen.

Verrassingstrainingen

Soms mag een training al eens wat plezanter zijn! Daarom organiseren we regelmatig eens een specialere training, zoals een muziektraining, of een sinttraining rond 6 december. Op zo’n training worden wedstrijden gespeeld met een aantal extra elementen die zorgen voor wat extra uitdaging. Het hoogtepunt is het ouder-kind tornooi, waarbij alle jeugdspelers samen met hun mama of papa (of broer, zus…) een tornooitje spelen tegen elkaar.

Jeugdcup

Ook al is het hoofddoel van de trainingen om te genieten van badminton, soms kan het eens tof zijn om je skills te tonen op een echt tornooi. In heel West-Vlaanderen vinden jeugdcups plaats, de ideale instaptornooien voor alle jeugdspelers. Uiteraard is de jeugdcup in Torhout op het einde van het seizoen een uitgelezen kans om voor het eerst van het competitiegevoel te proeven. En als dat nog niet voldoende overtuiging is, weet dan dat alle jeugdspelers van onze club er gratis kunnen deelnemen! Dit jaar vind de jeugdcup plaats op zaterdag 27 april, inschrijven kan via de knop hieronder.

Vragen

Heb je nog een vraag over de jeugdwerking? Spreek dan gerust een trainer aan voor of na de training, of stuur ons een mailtje:

Wist je dat…

iedere jeugdspeler twee trainingen kan meedoen zonder lid te zijn? Zo heeft iedereen de kans om vrijblijvend te ontdekken hoe tof badminton wel is. Ben je al lid, maar heb je een vriend of vriendin die ook geïnteresseerd is? Neem ze gerust eens mee naar de training!

Ook zin gekregen om te badmintonnen?